מחקרים

מדד הטריגליצרידים-גלוקוז נקשר עם חוסר תפקוד תת-קליני של חדר שמאל

חולים עם מחלת לב כלילית שנמצאו עם מדד טריגליצרידים-גלוקוז גבוה יותר נמצאו עם global longitudinal strain נמוך יותר של החדר השמאלי

לב אנושי (אילוסטרציה)
לב אנושי (אילוסטרציה)

במחקר שממצאיו פורסמו בכתב העת 'Cardiovascular Diabetology' מטרת החוקרים הייתה לבדוק את הקשר בין מדד הטריגליצרידים-גלוקוז (TyG) לבין ה-global longitudinal strainי(GLS) בחולים עם מחלת לב כלילית. בנוסף, החוקרים בדקו את תפקיד ה-GLS של חדר שמאל באיתור שינויים מוקדמים של תפקוד הלב בחולים עם מחלת לב כלילית בשלב התת-קליני.

לצורך כך, החוקרים ממחוז Jilin בסין ערכו מחקר חתך בו השתתפו 178 חולים הסובלים ממחלת עורקים כליליים סימפטומטית, לא כולל אוטם שריר הלב או הפרעה בתפקוד החדר השמאלי. במסגרת המחקר נאספו הנתונים הקליניים, הביוכימיים והאקו-קרדיוגרפיים הבסיסיים של המשתתפים. החוקרים השוו את הפרמטרים של ה-Myocardial strain בין מטופלים עם מדד TyG גבוה יותר לבין אלו עם מדד נמוך יותר, ובדקו את הקשר בין מדד TyG הגובר בהדרגה לבין תפקוד לב תת-קליני בחולים עם מחלת לב כלילית.

מתוצאות החוקרים עולה כי ה-GLS של החדר השמאלי היה נמוך יותר בקבוצה עם הערך הגבוה יותר במדד ה-TyG, בהשוואה לקבוצה עם ערך ה-TyG הנמוך יותר. בנוסף, נמצא כי ככל שהייתה עלייה במדד ה-TyG, כך ה-GLS ירד בהדרגה. תוצאותיהם של החוקרים נותרו יציבות לאחר תיקנון למשתנים מתערבים.

לסיכום, ממצאי החוקרים מצביעים על כך שציון גבוה יותר במדד ה-TyG עשוי להיות קשור באופן בלתי תלוי עם חוסר תפקוד תת-קליני של החדר השמאלי בקרב חולים עם מחלת לב כלילית.

מקור:

Na, L., Cui, W., Li, X. et al. Association between the triglyceride–glucose index and left ventricular global longitudinal strain in patients with coronary heart disease in Jilin Province, China: a cross-sectional study. Cardiovasc Diabetol 22, 321 (2023). https://doi.org/10.1186/s12933-023-02050-9

נושאים קשורים:  מחקרים,  טריגליצרידים,  גלוקוז,  מחלת לב,  חדר שמאל
תגובות