קרנית

השפעת אולטרסאונד על קרנית הארנב והתפקיד המגן של נוגד חמצון

לגלי אולטרסאונד אפשרות לחולל שינוי משמעותי במבנה המוקולרי של רקמת הקרנית

קרנית העין. אילוסטרציה

יישומים של אולטרסאונד ברפואה למטרות טיפוליות היו שימוש מקובל ומועיל במשך שנים רבות. המחקר הנוכחי נועד לחקור את ההשפעה המזיקה של חשיפה לאולטרסאונד טיפולי על הקרנית ועל תפקיד מגן אפשרי של חומצה אסקורבית (ויטמין C) ו-β- קרוטן.

סך הכל 50 ארנבות לבקניות ניו זילנדיות בוגרות ובריאות נכללו במחקר זה וסווגו לארבע קבוצות. קבוצה I הכילה 5 ארנבות ושימשה כקבוצת ביקורת. הארנבות שנותרו סווגו לשלוש קבוצות של 15 ארנבות כל אחת. העיניים של קבוצה II הוצפו בגלי קול באולטרסאונד רציף גלים (1.5 W / cm2 ב-2.8 מגה-הרץ) למשך 20, 40 ו-60 דקות. קבוצה III וקבוצה IV טופלו באופן מקומי בוויטמין C ו-β קרוטן בהתאמה, לפני שהן הוצפו בגלי קול באולטרסאונד למשך 20, 40 ו-60 דקות. ראשי כל הארנבות הוסרו 24 שעות לאחר חשיפה לאולטרסאונד. אנליזות של תכולת חלבון מסיסה כוללת ו-Fourier-transform infraredי(FTIR) בוצעו על הקרנית.

בתכולת החלבון המסיסה בקרנית נרשמה ירידה משמעותית ביותר (P <0.001) על ידי הגדלת זמן החשיפה לאולטרסאונד. השינוי הבולט ביותר ב-FTIR זוהה באזורי NH-OH ובטביעת האצבע של הקרנית לאחר הצפה עם גלי קול באמצעות אולטרסאונד טיפולי למשך 60 דקות. השימושים בנוגדי חמצון הפחיתו את ההשפעות השליליות של אולטרסאונד על ניתוח FTIR ותכולת החלבון הכוללת ברקמת הקרנית.

לסיכום, לגלי אולטרסאונד אפשרות לחולל שינוי משמעותי במבנה המוקולרי של רקמת הקרנית. השימוש בנוגדי חמצון כמו ויטמין C ו-β קרוטן משמר את רקמת הקרנית, במיוחד בזמן קצר של הצפה בגלי קול באמצעות אולטרסאונד.

מקור: 

Ayman O. Ahmed et al. (2020). Journal of The Arab Society for Medical Research.  DOI: 10.4103/jasmr.jasmr_18_20

נושאים קשורים:  קרנית,  אולטרסאונד,  ויטמין C,  בטא קרוטן,  מחקרים
תגובות