חדשות

משרד הבריאות: המוסד הסיעודי בחיפה יפעל מעתה תחת הגבלות ופיקוח

זאת, בעקבות ההתעללות במטופלים סיעודיים שנחשפה בבית האבות "נאות כיפת הזהב" בחיפה; משרד הבריאות הודיע, כי כל שדרת ההנהלה תוחלף ותמונה אחות מיוחדת שתפקח על המצב, בנוסף להצבת מצלמות באופן מיידי; דיווח: רק 16 ביקורות ליליות בוצעו בכל שנת 2016

סגן הממונה על התקציבים באוצר, משה בר סימן טוב (צילום: פלאש 90)
מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב. "הקונספט מיצה את עצמו"/ (צילום: פלאש 90)

משרד הבריאות פירסם אתמול בערב (ב') את תוצאות השימוע שנערך לבעלי בית האבות הסיעודי "נאות כיפת הזהב" בחיפה, בו תועדו מטפלים כשהם מתעללים במטופלים חסרי ישע. בשימוע נקבע, כי למוסד יוצא רישיון חדש, אולם למשך 3 חודשים בלבד. החל מהיום ועד להחלטה אחרת נאסר עליו לקבל חולים ומטופלים חדשים. תעריף יום האשפוז במוסד הזה יופחת בהתאם.

משרד הבריאות הודיע, כי במהלך 3 החודשים הבאים יהיה למוסד הסיעודי בחיפה רישיון זמני ומוגבל. במהלך החודש הקרוב תוחלף כל הנהלת בית החולים בממלאי תפקידים אחרים. הם ייקבעו בהסכמה עם משרד הבריאות. ההנהלה שתוחלף תכלול את שני מנהלי בית החולים, המנהלת הרפואית, האחות הראשית, מנהל העבודה הסוציאלית ומנהל מחלקה א1.

כן הורה משרד הבריאות, כי בלילות יתווסף כוח עזר לכל מחלקה במוסד, ללא גריעה מהקיים בשאר המשמרות. כן נקבע על תוספת בכל לילה של אחות כללית שתסייר בין כלל מחלקות בית החולים ותעביר דיווח יומי ללשכת מחוז חיפה של משרד הבריאות על עבודתה וממצאיה.

כן נקבע, שהפעלת בית החולים הסיעודי אחרי 3 החודשים הנ"ל תיעשה לצד הסרת המגבלה על קבלת חולים חדשים. מתן רישיון פעילות חדש מותנה בהחלפת ההנהלה, נקבע.

משרד הבריאות תובע מההנהלה החדשה להגיש תכנית מובנית הכוללת הגדרת יעדים ומדדי תוצאה ולוחות זמנים להשגתם - למניעה של אלימות נגד מטופלים. בין השאר, דורש המשרד כי יוצבו מצלמות באופן מיידי. אחות בית החולים תבצע בקרה על כל הנושאים הנ"ל 24 שעות ביממה. בשלב הראשון, הודיע המשרד, היא תדווח גם לגריאטר המחוזי על הממצאים והטיפול הניתן בבית החולים ובהקשר למניעת אלימות, מדי יום.

כמו כן, הוטלה חובת שילוט בכל מחלקה לגבי אפשרות של פנית מטופלים ובני משפחותיהם למוקד משרד הבריאות (5400*) לגבי כל תלונה.

העיתון הכלכלי "דה מרקר" דיווח הבוקר, כי רק 60 מפקחים מטעם המשרד אחראים על 21 אלף הקשישים שבמוסדות הסיעודיים. לדברי העיתון, המחסור במפקחים גורם לבקרה רופפת. לפי הדיווח, משרד הבריאות ערך רק 11 ביקורות ליליות בכל שנת 2016.

אמש בערוץ 2 התראיינו קרובי משפחות של מטופלים, שסיפרו כי דיווחו כבר לפני שנה למשרד הבריאות על הנעשה במוסד וגם פנו למשטרה. רופא המחוז, פרופסור שמואל רשפון נשמע בהקלטה בשיחה עם קרוב משפחה של מטופל שהתלונן כי דיווח בעבר לאחד מאנשי הצוות במשרדו על הנעשה במוסד, אבל פרופסור רשפון הבהיר שהתלונה לא הגיעה לידיו.

נושאים קשורים:  חדשות,  "נאות כיפת הזהב",  בית אבות,  מוסד סיעודי,  טיפול סיעודי,  משרד הבריאות,  פיקוח
תגובות